Söndag

Kommer ni ihåg inlägget för ett tag sedan när jag funderade kring mitt bloggande eftersom allt kändes privat?
 
Just nu känns det som bara var viktigt för mig att skriva av mig det för det har varit lättare att skriva inlägg efter det. Inte så att det sprutar ut inlägg men ändå.
 
Idag tänkte jag berätta att dagen ägnas åt plugg. Jag sitter och gör något som kallas performansanalys. Det är att man ska bedöma hur långt en elev som har svenska som andraspråk har kommit i sin språkliga utveckling på svenska. Jag sitter just nu och bedömmer en muntlig transkriberad (nedskriven) berättelse från en 9 årig flicka. Först kändes det som jag inte förstod någonting, men det har börjat lossna, observera börjat. Det är ett grupparbete och vi har satt en egen deadline till imorgon. Jag arbetar mycket bättre under lite press, annars prioriterar jag någonting annat tills jag verkligen är tvungen.
 
Dags att återgå till performansanalysen. Wish  me luck!


Kommentarer
Mormor

Det är lättare att få saker gjorda och färdiga om man har ett datum när det skall vara färdigt.

2015-03-16 @ 10:57:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0