Augusti

Hej allihopa!
 
Jag lever eller ja det vet ni allihopa eftersom så vitt jag vet är det främst släktingar som läser här. Det betyder kanske att jag inte behöver redogöra för varför det varit en viss brist på inlägg?? Förstår inte de som uppdaterar flera gånger per dag och har en liten hemma. Sen väljer de ju oftast att lägga ut massa bilder på sina underverk. Det har vi aktivt valt att inte göra. Just nu känner vi att lilla Emilia inte ska finnas med massa bilder på sociala medier, den känslan kan ju ändras men så är det just nu. Det vet nog redan de flesta som läser här också. Så om det nu blir någon fortsättning här på bloggen vilket jag verkligen inte vill lova så blir det nog ganska lite Emilia här.
 
Så vad händer i mitt liv just nu bortsett från att jag har världens finaste familj i mitt liv (jag är inte det minsta partisk:)
Jag har fått upp ögonen igen för släktforskningen, bara varit två dagar än så länge men just nu är suget stort. Funderar på att byta program igen, programmet jag har för sparande av fakta är inte så bra. Dels är det på engelska vilket gör att man ibland fastnar på vissa ord eller i alla fall jobbar hjärnkontoret något långsammare. Sen låser sig programmet ibland och precis innan Emilia föddes så fick jag bort en låsning på programmet som varat i månader. Sen ska programmet läggas ner/sluta uppdateras eller vilket det nu är, vilket gör att jag känner en viss osäkerhet för vad som faktiskt kommer hända med mitt program. Nu har jag hittat ett ganska nytt svenskt program som flera "stora" släktforskare (eller i alla fall några som nämns flera gånger i de forum jag rör mig i) verkar använda. Har provat demoversionen lite nu och känner mig positiv. Surt bara att lägga nya pengar på ett nytt program, men jag överväger det om jag nu blir mer nöjd med det. Känns mycket mer användarvänligt och till mitt försvar kan jag ju alltid säga att detta program verkar inte funnits när jag bestämde mig för det förra och som sagt det gamla kommer ju kanske försvinna helt inom en snar framtid.
Om två veckor är det i fall folk från någon släktforskningsförening på biblioteket och kan hjälpa en/svara på frågor och sånt. De är där en gång i månaden. Överväger att gå dit och få en extra skjuts. Vågar man hoppas att det inte bara är äldre farbröder där. Hade varit kul med någon ungdom vilket jag vågar kalla mig själv i det här sammanhanget.
 
Sen har jag senaste dagarna tänkt ovanligt mycket jobb. Det känns jätte märkligt att inte vara med och starta upp höstterminen (ofta har så många goda idéer trillat in under sommaren så jag är övertaggad vid den här tiden). Jag skulle dock aldrig byta jobbet mot min nuvarande "sysselsättning". Det är den allra bästa, men det känns ändå lite märkligt.
På fredag börjar i alla fall jag och lilla fröken på babysim. Ska bli så spännande.
 
Okej nu blev det galet långt, märks det att jag sitter vid datorn och fingrarna bara krävde att få skriva av sig lite? Jag är nog inte så bra att hålla mig kortfattad.
 
Nu snart dags för sängen och få vakna upp till en ny dag med världens finaste dotter (fortfarande inte alls partisk:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0