Påsklov

Äntligen var det dags för påsklov. Den här våren har hittills inte varit att leka med. Att både jobba och plugga har inte varit den mest vinnande kombinationen för mig. Kanske kan det också ha att göra med att jag har pluggat grammtik, något där bara ordet ger mig rysningar i hela kroppen. Jag tror mig ha ganska bra koll på hur jag ska uttrycka mig rent grammatiskt när jag måste vara noggrann, men komma ihåg alla dessa ord som gör att man använder vissa ord på ett visst sätt. Blä säger jag bara. I fredags tentade jag av grammatiken, håller tummarna att det gick vägen. Om jag tränat in rätt saker på rätt sätt så tror jag att jag fixar den, men frågan är om jag förstått rätt och tränat in rätt eller om det är det motsatta :(   Jaja bara till att vänta tre veckor tills man vet.
 
Den nya delkursen har egentligen börjat, men jag har bestämt mig för att ta ledigt ganska mycket detta lovet, om inte helt och hållet. Om jag ska orka fram till sommaren måste jag nog det. Jag har för det första inte alla böcker än, skyller lite på det :) jag är inte orolig för att jag inte ska klara det för att jag tar en vecka ledigt.
 
Dagen idag har bestått av samtal med föräldrarna och banken, tittat på film och tv. Lite disk och lite handling i övrigt inte mycket vettigt.  Imorgon tänkte jag........hmm....... inte göra så mycket vettigt. Jag har lovat att sköta "markservicen" de här dagarna mannen jobbar och jag är ledigt så en maskin tvätt får det bli imorgon, i övrigt bara slappa. Älskar lov. Resterande lediga dagar den här terminen lär ju dock bestå av plugg så passar på att njuta. På fredag kommer super trevligt besök också så det är verkligen något att se fram emot.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0