Söndag

Idag har vi varit i Moheda, åker verkligen inte dit igen förrän efter alla semstrar. Vi kom in ganska bra, vi höll vår plats när många gick och satte sig i bilen när regnet kom. Vi var därför inne i ladan ganska snabbt, men fy vad mycket folk. När vi kom ut igen var kön för att få komma in långt ute på parkeringen. Det är svårt att gå i lugn och ro och titta när det kryllar av folk, man blir så stressad eftersom alla bara vill fram.
 
Efter det åkte vi ut till Öjaby och lampaffären där ute. Vi hittade en fin lampa som vi slog till på. Dock måste vi koppla till en längre sladd och sen saknade vi just den modellen på glödlampor, trots att vi båda var övertygade om att vi hade. Därför är det projektet lite vilande tills imorgon.
 
Om det är uppehåll imorgon funderar jag på att åka ner till stan en runda, prova den nya busslinjen som går här utanför. Jag är inte riktigt säker på hur den går, men den slutar i alla fall på stationen och dit vill jag. Regnar det blir det kanske bullbak eller bara enkelt filmmys hela dagen. Jag måste måla lite i målarboken också. Det ligger jag verkligen efter med, släktforskningen har kommit emellan liksom. Just  det jag skulle ju titta igenom biblioteksböckerna om jag redan nu ska lämna tillbaka någon om jag åker till stan imorgon. Ska ägna mig åt det direkt.
 
Hörs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0