Gardiner

Idag beställde jag lite kappor från Jotex. Hoppas det blir bra när det kommer. Galet smidigt att man kan ange längden på kappan man vill ha och få exakt rätt längd. Me like. Dock har jag ett litet problem som ni kanske kan hjälpa mig med (läs mamma, mormor, moster eller annan kunnig person) Jag köpte en gardinkappa på metervara när vi var i Göteborg. Dock tänkte jag fel på hur stort fönstret var. Fick upp det långa måttet till ett litet fönster. Så nu har jag 3 meter gardin till ett fönster som är ca 1,10m. Mönstret passar inte i något rum med "långt" mått. Hur mycket ska jag förslagsvis använda till mitt fönster?  Vad gör jag med resten? Säg inte kuddar för det har jag inte så stor använding för på kontoret. Övervägde ett tag att dela på mitten så jag fick till två fönster men det kanske blir i minsta laget. Usch så svårt. Hjälp mig.


Kommentarer
Mormor

Det beror på hur mycket rynk Du vill ha. Det finns ett mått hur mycket er tyg man skall ha men det har jag glömt . Skall fundera.

2015-07-11 @ 10:10:53
Mormor

En halv gång till så mycket tyg har jag läst mig till på nätet,resten får Du spara till framtida behov .Lycka till.

2015-07-11 @ 10:32:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0