Bubbla

Jag är verkligen inne helt i min skanna bilder bubbla. Har precis ägnat en stund åt namnge alla glasnegativen som jag hitills skannat in, de får en siffra för att man lätt ska kunna urskilja en bild och snabbt veta att man pratar om samma bild. Jag slutade på siffran 55. Det är säkerligen minst lika många till. Tur jag inte vet exakt antal för då hade jag troligtvis gett upp. Det är inte så jobbigt att skanna, men de 2-4 minuter som varje bild tar att skanna in har jag lite svårt att fördriva. Det är ju liksom ingen idé att börja något avancerat för jag blir strax avbruten. Några tips på korta tidsfördriv? Läsa bloggar gör man ganska snabbt i det sammanhanget.
 
Förutom att skanna bilder så har jag idag gjort egen jordgubbsglass och maränger. Glassen blev helt okej och marängerna blev riktigt goda dock lite söta. Hur lite socker vågar man ha i utan att det blir misslyckat?
 
Imorgon ska jag iväg och köpa en kökslampa jag hittat vi en köpsida på facebook. Hoppas den motsvarar förväntningarna. Kanske skulle kolla av den sidan igen som tidsfördriv.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0