Rädsla

Känslan när man tror att man råkat radera drygt 90 inskannade negativ är inte att leka med. Usch vad rädd jag blev. Så mycket jobb som skulle gått förlorat. Som tur var hittade jag en mapp jag glömt bort där de låg sparade. Jag har ju fortfarande negativen hos mig så hade ju kunnat rädda situationen, men det hade tagit så lång tid. Två negativ i storleken 6x9 cm tar ungefär 3-4 min att skanna. 4 min gånger ungefär 45 "par" med negativ. Tur jag hittade dem.
 
Snart är jag klar med den lilla redigering jag gör med bilderna, vilket är att rotera dem både runt och spegelvänt och namnge dem efter mappen de ligger i. Det är dessa drygt 90 kvar nu av ca 400 st.


Kommentarer
Mormor

Kom att tänka på Bo Frank när han skrev att han råkat trycka på nån knapp och allt försvann som han skrivit.

2015-02-16 @ 13:04:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0