Val

Dagen har självklart bestått av en runda till vallokalen, så nu har jag gjort min röst hörd. Sen har det blivit en god middag hos svärföräldrarna, pastel de papa (reservation för stavningen). Lite kött, russin, ägg, oliver, kanske något mer som jag inte minns just nu, som låg i botten och sedan en form av potatismos ovanpå och allt har varit i ugnen en stund. Riktigt gott var det.
 
Sedan har mannen och jag börjat med en spanskakurs. En gång i veckan ska vi sitta någon timme och träna, eller rättare sagt jag ska träna. Eftersom saker inte heter samma sak på spansk spanska som på chilensk spanska så behöver han stötta upp. Jag vill ju trots allt lära mig den chilenska spanskan. Ikväll har jag tränat på att kunna presentera mig, vad jag heter, bor , telefonnummer osv.  Barnen C har en bra bok med massa bilder på olika substantiv, visserligen utgår den från engelska, men det spelar ju ingen roll. Jag skulle vilja ha en sån i alla fall. Sedan får man stryka saker som heter annorlunda på chilensk spanska och skriva det "rätta".
 
Nu ska jag nog dubbelkolla morgondagens planering så jag har den i färskt minne.


Kommentarer
Annie

Jag skulle behöva träna på min engelska, vad olkka sorters mat heter på engelska. Jag får prata engelska ibland när jag är måltidsvärd då n är det ju bra att kunna. Kram

2014-09-14 @ 21:32:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0