Semester

Nu är vi lediga båda två här hemma. Jag har sommarlov och mannen semester. Det ska bli så skönt med några lediga veckor. Vi har direkt inget spikat schema, men det där tältet vi köpt måste vi väl försöka använda några dagar i alla fall =). Jag ska nog också försöka hitta på något att göra de tre veckorna som jag blir ensam när mannen jobbar igen. Vad vet jag inte riktigt än, ev tar jag med S och ev barn hem till mitt kära R-by, om vi får ihop det med tiden. Syrran skulle också ev titta förbi eftersom hon har semester då.
 
Nu funderar jag på att organisera lite på skrivbordet. Jag har en bok jag måste läsa i sommar från jobbet eller rättare sagt är tanken att vi ska läsa den de två första dagarna och då behöver vi inte vara på plats, men jag läser gärna den tidigare så jag slipper panikläsa. Sen vill jag för egen skull läsa på lite annat eftersom jag har tänkt arbeta efter en viss metod i höst och vill vara kunnig på min sak. Alla böcker ligger nu utspridda på skrivbordet och sen nycklar och kort till jobbet, vart katten ska jag lägga det så jag vet vart jag har det sen. Jag som är proffs på att lägga saker på smarta ställen så jag ska veta vart de ligger och sedan inte har en aning.  Sen har jag just nu fyra krukväxter på skrivbordet också, de som stått i mitt klassrum. De har överlevt hela läsåret, jullov och allt. Men ett helt sommarlov utan vatten går ju inte så det fick flytta hem i sommar.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0