Brandvarnare

Brandvarnare är en helt underbar uppfinning. Dock är jag inte så glad på våra just. För kanske 1-2 månader sedan fick en av våra brandvarnare spelet. Den tjöt utan uppenbar anledning, vi lyckades få tyst på den, det dröjde en halvtimme sen tjöt den igen och så höll vi på ett antal gånger innan vi gav upp. Men ta ut batteriet tänker ni. Men si det går inte, det är såna där brandvarnare som inte går att byta ut batteri på utan ska hålla extra länge och sen ska den kasseras. Så vad fick vi göra, jo helt enkelt "döda" brandvarnaren alltså slå sönder den. Att få bort det permanenta batteriet var ingen lek. Ikväll i alla fall började nästa brandvarnare tjuta utan någon uppenbar anledning. Det är inte heller ett sånt där vanligt "batteriet är på väg att ta slut" tjut utan samma tjut som om det brinner. Sitter egentligen bara och väntar på att den ska tjuta igen. Frågan är, var det ett tillfälligt fel eller kommer skiten börja tjuta som en tok i natt när vi sover. Det är jag inte direkt sugen på. Jag känner mig ganska säker även om vi kasserar även denna eftersom vi ändå har två brandvarnare kvar. Fick dock känslan just nu av, tänk om de andra inte funkar. Ska provtrycka imorgon tror jag allt, vill inte just nu eftersom som jag inte vill väcka grannarna, den i tv-rummet blinkar i alla fall rött med jämna mellanrum. Det borde ju vara ett gott tecken. Usch vad nojig man kan bli av sånt här. Har du kollar brandvarnare hemma hos dig nyligen? Om inte gör det.


Kommentarer
cissi

Du ska inte trycka på knappen du ska tända ett ljus under,har jag lärt mig.

2014-06-27 @ 20:24:01
Anonym

Tro Du inte att det är dags att sätt upp en ny troligen är tiden ute. Engångsbrandvanare varar bara en viss tid.

2014-06-28 @ 11:14:23
Mormor

Glömde fylla i namn.

2014-06-28 @ 11:15:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0