tomater

Hmm..... sitter och funderar på att om man hittills bara fått en enda tomat på sin ena tomatplanta, är risken då stor att jag bara får en enda tomat från den plantan? Jaja det finns väl bara ett sätt att ta reda på det, vänta och se helt enkelt. I så fall blir det en röd tomat. Sedan har jag två plantor med gulgröna tomater (köpte dem i tron att även de var röda eftersom alla bilder på den hyllan var på röda tomater, men på krukorna stod det visst gulgrön) som sammanlagt har fem tomater. Undrar hur de smakar. Hur vet man när en gulgrön tomat är mogen? Jag menar, de är ju gröna från start, hur mycket gult och grönt är det som gäller. En sak är säker, det blir tomater även nästa år, men då ska jag uppmärksamma färgen för jag vill nog har helst röda eller helgula tomater.


Kommentarer
Mormor

Om man tar dem i handen (kramar dem lite ) så bruka de lossna av sig själva då är de mogna.Njut.

2014-07-22 @ 17:05:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0