Linköping med omnejd

 
 
Nu har vi kommit hem från vår tältsemester i Linköping. Vi åkte i söndags och då var inte vädret med oss. Medan vi checkade in på campingen så började regna, riktigt ösa ner, så vi fick sitta dryga timmen i bilen innan vi kunde börja sätta upp tältet.
 
På måndagen var det dags att använda julklappen från mor och far nämligen att åka på Göta kanal med en kanalbåt. Det var verkligen helt underbart att tuffa runt där på kanalen, få god mat och njuta av utsikten. Tack igen för en underbar present. Det kan jag verkligen rekommendera fler att göra.
 
På tisdagen blev det lite shopping i Linköping city och på köpcentret Ikano-huset.
 
Igår var vi i Kolmården, vilket var underbart som vanligt. Det kommer inga bilder därifrån just nu eftersom jag inte tittat igenom dem. Får se om det blir en annan dag.
 
Idag åkte vi hem och stannade till på A6-center i Jönköping.
 
Här kommer i alla fall lite bilder på inköpen.
 
Som ni kanske vet blev jag lite uggletokig förra sommaren när jag hittade en underbar väska i London med ugglor på.
 
En sparbössa, men som bara kommer användas som prydnad.
 
Jag har velat ha en anteckningsbok till jobbet som är fin. Där ska jag skriva vad jag göra i min planerade arbetsgång på mitt tema, så att jag lätt kan gå tillbaka och se vad jag har gjort tidigare. Självklart med ugglor på. Den är också 100% av återvunnet material. Ett stort plus där.
 
En rund låda, vet inte riktigt vad jag ska ha i den än, men det löser sig, det är jag ganska säker på.
 
 
Ja den här säger sig nog självt vad jag ska använda till.
 
 
Vita och svarta blommor att ha runt "munken" så som jag hade på skolavslutningen. De här känns mer okej att använda hela året. De förra var så somriga.
 
Lite nya öronhängen. De med ugglor har jag stora, men det blir liksom för tunga om man ska ha dem en hel dag. Hela 20 kr styck fick jag ge för dem.
En ny film med "Ida-tema" och sedan två nya mario spel till Wii. Det var länge sedan jag köpte något nytt och jag, förutom ugglor älskar ju den där lille Mario-filuren. Mariokart har jag provat och tycker att det är rätt kul att spela tillsammans. Bilspel är alltid kul och sedan med favoritfiguren, kan bara bli rätt. Den andra ska vi nog testa för första gången senare ikväll.
 
På Kolmården fick det förstås bli en ny pläd, denna gång med ett mörkare tigermönster än den förra. Den gamla har varit perfekt som jag köpte sist och är varmare än vanliga fleece filtar, men den är välanvänd och har spruckit på sina ställen. Det här var precis vad frusna vinter-Ida behövde.
 
Sen har jag köpt lite saker till mitt nya klassrum. Jag har ju bytt klassrum och vill "pynta" det lite så det känns trevligt. Jag fick en begagnad  uggla av en kollega när hon insåg min inställning till ugglor. Dock råkade den trilla i golvet när vi tog ner rullgardinen för att se film. Sedan dess har jag saknat något. Nu hittade jag lite på Myrorna och Erikshjälpen.
 
Två igelkottar. Den vänstra ser lite konstig ut på bilden men är finare i verkligheten.
En elefant. Eftersom min plan är att arbeta med en skog och där möta många djur så känns det naturligt med lite djur i klassrummet. Dock klarar nog inte dessa heller en runda i golvet men får försöka placera dem smart och så håller de så länge som de håller helt enkelt.
En liten ask. Jag vet inte riktigt vad jag ska ha den till, men ska måla om den i alla fall, när jag bestämt färger. Har ni tips på vad jag kan ha i den?
 
En låda som också ska målas om. Ska användas till pennor troligtvis. Dock var locket trasigare än jag först förstod och måste bytas. Har haft kontakt med pappa så får vi se om vi kan lösa det.
 
Den här tyckte jag var fin med blommor. Den vill jag också måla i några "blommiga" färger. Här mottages också tacksamt tips på användningsområden. Jag behöver ju direkt inte de här sakerna, men det är kul att ha lite projekt att göra när mannen börjar jobba igen. Så det är nog i ärlighetens namn mest för att stilla mitt pysselsinne jag köpt den, sen kostar de ju väldigt lite i inköp på second hand.
 
Det var min shopping det och glöm inte lämna tips på vad jag ska använda mina träsaker till och kanske färgtips.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0