År 2013

Ja nu är det ju nytt år och det är kanske dags för en liten lista på vad som hände förra året.
  • Jag började året med att slutföra examensarbetet
  • Detta ledde ju förstås till en examen i mitten av januari =)
  • Två veckor efter examen påbörjade jag mitt första lärarjobb
  • 2013 åkte jag ovanligt lite buss tack vare avståndet till jobbet
  • Jag och min fina sambo åkte till London. Underbar resa.
  • Jag har sytt mina första gardinder från grunden och lagt upp ett helt gäng med byxor.
  • Jag vann den inofficiella tävlingen, flest julklappar
  • Lärde mig att sticka.
  • Stickade 3 mössor med hjälp av en stickningsring (alltså inte vanlig stickning)
  • Sommarjobbat (förhoppningsvis för sista gången)
  • Är bara dagar ifrån att kunna bocka av introduktionsåret
  • Vi var i Göteborg på en härlig resa innan allvaret tog vid i augusti
  • Fått mitt första klasslärarjobb.
  • Sett färdigt säsong 4 och julavsnittet av Downton Abbey. Bästa serien någonsin vågar jag nog säga.
  • Jag lärde mig igen hur man gör flätade hjärtan att hänga i julgranen. Viktig kunskap i mitt yrke, hahaha
 
Det finns säkert mer men ett litet utdrag i alla fall.
 
Nyårsafton firades lugnt  med mannens familj.
 
Idag har jag plockat lite här hemma, ena lådan jag fick av päronen är nu full med saker. Jag har fått till den perfekta chai latten här hemma med hjälp av julklappen från sambon, mjölkskummaren. Smakade precis som på Espresso house. Detta på bara andra försöket. Jag är nog allt lite imponerad av mig själv. Imorgon blir det lite städning för på fredag får vi finbesök =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0