Sjukt

Jag vet inte om borttagandet av min knöl på huvudet sänkte mitt immunförsvar eller om jag skulle blivit förkyld ändå. Jag började i alla fall känna mig dålig i onsdags och har varit hemma från jobbet sen i torsdags. Nu känner jag mig mycket bättre men halsen spökar lite och jag börjar bli lite orolig att jag ska tappa rösten. Så fort jag känt av något sådant så har jag gett mig själv talförbud och då har det blivit bättre, vägrar bli hemma från jobbet igen för att rösten är sabbad. Det räcker med en gång detta läsår. Det är så mycket som händer också denna veckan som kommer som jag MÅSTE vara med på.
 
Sista dagarna har väl direkt inte varit så intressanta eftersom jag varit sjuk, det enda vettiga jag har gjort är börja beta av berget med filmer som jag inte sett. Om det nu kan kallas vettigt.  Jag har sparat filmer i kanske 2 år som är såna filmer som mannen absolut inte sätter sig och tittar på så måste se dem själv. Den tiden tar jag mig aldrig. Men de senaste dagarna har jag i alla fall sett 3 st, så är det väl typ bara 10-12 st kvar. Jaja får väl se en del på alla lov som kommer nu i vår. En del av filmerna har jag tappat lusten att se men vägrar kasta dem även om de flesta är gamla hyrfilmer som jag gett 10 kr för. Man kastar inte en film utan att ha sett den. Sen behöver man inte se om den verkar riktigt dålig.
 
Imorgon är det dags för första hårtvätten sen borttagandet av knölen. Jag skulle vänta några dagar så har duschat men inte tvättat håret sen i måndags. Det tror jag var vettigt. Inte så kul om man river upp såret och det börjar blöda igen. Sen ska man väl egentligen inte tvätta håret mer än en gång i veckan även om mitt hår inte direkt ser fräscht ut nu, men jag är fortfarande lite sjuk och ändå bara hemma. Så det spelar ju mindre roll att håret inte är tvättat. Håll tummarna att det går bra. Har inte vågat borsta håret som vanligt än, är super försiktig i området där såret är. Så håret blir borstat men det tar minst dubbla tiden =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0