släktforskning

Jag fortsätter min släktforskning. Jag fick ju en del hjälp med information som någon tagit fram åt min ena faster. Dock ska en släktforskare alltid kontrollera såna uppgifter och eftersom det inte fanns en enda källa så känns det verkligen läge att göra detta. Jag jobbar mycket med att båda förstå själva sökprocessen och allt runt omkring. Hur jag egentligen ska få veta mer än namn och födelsedatum. It´s a working progress. Sen att förstå själva programmet som jag använder, ibland förstår jag verkligen inte hur jag ska mata in data. Men det klarnar. Idag lyckades jag lägga in en källa på rätt sätt, hoppas jag =)
 
Idag fick vi julklappen från jobbet, en tidningsprenumeration igen. Klickade in mig där idag och såg att de hade den släktforskningstidningen jag funderat på att prenumera på. Det lutar nog att jag beställer den.
 
Till sist tänkte jag berätta att idag gömde sig en mascara i kalendern.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0