Jul och lite annat

Jaha då var julen över för den här gången. Jag hade faktiskt skrivit ett längre inlägg om julen, men det blev visst aldrig publicerat, kanske glömde jag klicka iväg det. Julen var i alla fall väldigt trevlig, god mat, trevligt sällskap, julklappar och självklart förväntansfulla barn. Juldagen var det ju dags för födelsedagskalas med nästan precis samma gäng som dagen innan. Trevligt det också. Inte blev det traditionell julmat den dagen utan det blev tacos. Är det födelsedag så ska man ju få välja mat.
 
Kanske ska skriva lite om mina julklappar och saker jag köpt på rean. I julklapp blev det bla boken "Jag är Malala", fredspristagaren ni vet, en radiostyrd Luigibil (fick Marios bil förra året, så nu kan vi racea, hur man nu stavar till det) och ett Mariospel till wii u. På mellandagsrean har jag köpt en ny eltandborste (den gamla började få riktigt dåligt batteri och tvärdog lite som den själv kände för), gosedjur på Mariotemat, ni som varit hemma här på sistone har sett min samling ovanför tvn. Dessa gjorde jag en extremt bra affär på, men orkar inte beskriva den nu eftersom jag vill berätta mer saker. En kjol och de sista julklapparna har också blivit köpta.
 
Igår var det ytterligare ett födelsedagskalas, denna gång för svägerskan. God mat och trevligt sällskap där också =)
 
Idag har blivit en lugn dag, eftersom jag känt mig lite ur form och mannen blivit sjuk. Släktforskat har jag gjort en del idag. Bland annat har jag tagit hjälp av en sida på facebook för att tyda en sak i en kyrkobok, det är verkligen inte lätt att tyda alla gånger. De pratar om läkarstil, men jag vet i katten pastorsstil från början av 1900-talet och bakåt är inte att leka med det heller. Så nu mormor kan jag berätta vad det stod i anteckningen om du vill :)
 
Jag tror mig också fått veta att en inte alltför avlägsen släkting hade ett mellannamn som jag länge tänkt på som tilltalsnamn till min ev framtida dotter. Det fick en ännu djupare innebörd nu. Har i flera år tyckt om det namnet och lagt det på listan över framtida förslag. Känns superkul att det finns i släkten redan =)
 
Får se vad jag får veta nästa gång.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0