Musik

Okej tänkte överraska med inlägg två dagar i rad. Inte för att det var det längsta inlägget igår precis. Just nu sitter jag vid datorn och där ser jag antalet unika besökare och sidvisningar för varje dag. Det är skönt att se att mina läsare inte sviker mig trots att jag sviker ganska ofta sista tiden. Jag tror det beror mycket på att jag jobbar. Mitt liv består mestadels av jobb nu och jag kan inte blogga om jobbet, det får jag helt enkelt inte. Sen sitter jag mycket vid surfplattan och det är inte riktigt lika bra att blogga från den tycker inte jag. Man lyckas alltid trycka på fel bokstäver och sen måste man gå tillbaka och ändra och knöla. Så om ni någon gång läser inlägg som ser konstiga ut så har ni förklaringen där, inte alltid jag går tillbaka och läser igenom det jag skrivit.
 
Okej så dags att förklara rubriken. Musik är verkligen terapi. Igår hade jag en sån dag när jag kände mig allmänt off och ur form liksom. Vilade framför tvn och sedan blev det lite disk med sån där "uppåt-musik", som man bara vill skriksjunga till och där man har svårt att vara stilla och vill studsa runt så där fånigt som i fjortisfilmerna. Det är terapi att bara släppa ut allt liksom. Jag lyssnar för lite på musik just nu eller ja det blir en del musik och sjungande på jobbet men då är det liksom Lille katt och Majas alfabetssånger som gäller. Inte riktigt samma sak. Just nu går Engel med Rasmus Seebach som går i bakgrunden, ingen sång du vill upp och studsa till men bra som bakgrundsmusik och något ord kan man sjunga med på knagglig danska.
 
Funderar på om jag ska börja även tredje stycket med okej men nja struntar nog i det. Har faktiskt en sista sak att berätta. Jag har fått hem min adventskalender. Har inte haft någon adventskalender sedan den klassiska chokladkalendern när man var yngre. Den här kalendern innehåller saker från Body shop, vet inte exakt men saker ur deras sortiment schampoo, smink, handkräm och sånt. Väntar med spänning till den 1 december nu, hihihi. Kostade ju dock lite mer än chokladkalendern, hahaha. Jag ska försöka berätta lite här vad som döljer sig i kalendern när vi är i december.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0