Wow

Vilken chock jag fick för en stund sedan när jag kom in på kontoret. Min ena orkidée blommar igen, för tredje gången. Såg att knopparna kom för ca två veckor sedan. Sist den blommade kom knopparna och det tog en evighet innan de slog ut, säkert två månader. Så jag hade inte så höga krav på snabbheten när det gällde att knopparna skulle slå ut. Inte har jag sett heller att knopparna börjat spricka men nu är en blomma helt utslagen, det måste skett under det senaste dygnet. Enligt min väldigt lilla erfarenhet av orkidéer så är det väldigt snabbt för en knopp att slå ut. Eller??? Stämmer min erfarenhet med verkligheten? En sak är säker, nu får den tredje orkidéeen flytta tillbaka till kontoret med sina två andra kompisar. De verkar trivas så bra här. Synd bara att det inte här i första hand som andra kan se dem. Här inne på kontoret är det också mycket svalare än i köket vilket gör att jag inte behöver lägga vattenpärlorna i blöt lika ofta (jag har inte jord till orkidéerna utan pärlor av vatten som gör att de behåller fukten). Nu vore det roligt också om båda stänglarna började blomma, är bara knoppar på ena, men jag är glad för att jag lyckas få den att blomma om igen även om den inte blir lika fin som när jag köpte den.


Kommentarer
Mormor

Grattis till blommorna,och tack för en trevlig dag i Växjö.

2013-03-24 @ 13:27:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0