Examensdagen

Tänkte visa lite bilder från gårdagens examen. Tyvärr blev den ju inte riktigt som jag tänkt mig men jag är lycklig ändå. Jag skulle haft nära och kära på lite fest efter cermonin men då jag kräktes natten till torsdag så vågade jag helt enkelt inte satsa. Jag ville ogärna stå här med en smörgåstårta för 15 personer och ligga magsjuk. Så valde på torsdag förmiddag att avbryta festen för säkerhets skull så att säga.  Eftersom jag sedan låg hela natten och fundera på vad jag skulle göra med allt så var jag riktigt trött på torsdagen och vilade bara. På fredagen vaknade jag som mitt vanliga jag. Eftersom jag inte direkt kände mig "sjuk hängig" utan bara var trött så har jag aldrig trott att det var vinterkräksjukan eller nåt sånt. Jag tror att all stress och press den senaste tiden gjorde att min kropp sa ifrån helt enkelt. Skickade in examensarbetet i onsdags så jag tror att allt släppte liksom och ja kroppen reagerade på det. Huvudsaken var att jag mådde bra igår och kunde vara med på examenscermonin. Festen är inte inställd bara framflyttad, just nu på lite obestämd tid, men den kommer.
 
Så till det trevliga med gårdagen.
 
 
 
Här sitter jag och väntar på att cermonin ska börja.
 
 
 
Jag under blomsterutdelningen. En blomma och ett kort fick vi från universitetet.
 
 
En styck färdigbakad lärare. Dagens upplevelse var när en av talarna sa något i stil med " Så till er lärare........"  Tog en stund innan jag insåg att hon pratar till mig. JAG ÄR LÄRARE. inte lärarstudent längre =) dagens upplevelse att verkligen sitta där och inse det, trodde faktiskt hon pratade till en annan grupp lärare först =)
 
José och svärföräldrarna var med på universitetet och firade mig. Sen blev det spontanfika hos svägerskan. Så dagen blev ändå rätt bra. Men festen SKA jag ha, men lite senare. Det kommer bara en blivande 2-åring och en flytt av den bästa malmöbon emellan men firas det ska jag.
 
 
Avslutar med att visa presenten vi fick av lärarförbundet vid utgången på cermonin. Godis, broshyr med lärarens yrkesetik, ett usb-minne och en mugg. Observera vad det står på muggen. Det är jag =)


Kommentarer
Erika

Vad mycket saker ni fick....(!)Vad tjusig du var på din examensdag :)

2013-01-19 @ 22:00:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0