Vårdcentralen

Imorse blev jag först glad och sen väldigt förvånad. Det ringde nämligen ett hemligt nummer och jag hoppades att det var killen som ska laga vår tvättmaskin men icke. I stället presenterade personen i fråga sig som XX (la inte namnet på minnet) från vårdcentralen. I min hjärna snurrade det nu för fullt. Varför ringer vårdcentralen mig? De brukar ju inte ringa bara för att kontrollera allmäntillståndet. När hon frågade efter Kristian så insåg vi båda att det handlade om en felringning. Hon trodde då att hon slagit fel nummer och vi la på. Någon minut senare ringer hon igen. Hon rabblar då upp ett telefonnummer och jo visst det stämmer, det är mitt nummer. Antagligen hade de tryckt in fel nummer vid kontakten med vårdcentralen. Jag hoppas de fick kontakt sen så Kristian fick den hjälp han eventuellt behövde.
 
Nu ska jag ta tag i eftermiddagens andra diskrunda innan mannen hämtar upp mig och det är dags att handla lite.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0