Underligt

Idag var jag iväg och skickade iväg en bok och lite annat till syrran i Malmö. Jag gick då in på ett postkontor (företagscenter var det visst) i stan och bad dem hjälpa mig att skicka iväg det. Jag ville ha en kartong eller nåt att skicka i. Jag fick då förklarat för mig att de inte hade något sånt där utan bad mig gå bort till pressbyrån där de hade sådant. Dock förklarade han vad jag skulle köpa. Jag måster erkänna att jag blev väldigt förvånad över att inte kunna få hjälp med postens tjänster på ett postkontor även om det var ett företagscenter. Fanns ett postkontor som jag också tror var ett företagscenter (men är inte säker) som inte låg så långt från oss och där fick man alltid jätte bra hjälp med allt kring posten. Med det flyttade de förstås =( Hade hoppats att få samma hjälp på den andra kontoret men uppenbarligen inte. Jag tycker i alla fall det är väldigt skumt att inte kunna få hjälp att köpa en vadderad påse på ett postkontor. Jag gick i alla fall bort till pressbyrån sen och köpte den vadderade påsen han på posten rekommenderat. Men när jag lagt på det så insåg jag att jag inte vägt det och de får ju väga max 2 kg de vadderade påsarna. Men han på posten vägde det och rekommenderade sedan dessa påsarna. Men hörde aldrig vikten så jag hoppas han hade rätt annars blir jag fruktansvärt arg.
 
Efter posten blev det en runda till maxi. Stannade till på apoteket och köpte lite lotion och sånt. Fick vänta en liten stund eftersom det var en kund före mig. Inget konstigt med det tyckte jag. Hon i kassan bad dock flera gånger om ursäkt och hon skickade med ett gratisprov som ursäkt.  Ett styck skavsårsplåster. Jag tackade och tog emot även om jag inte såg problemet =)
 
Nu ska jag kolla in ellos och se om jag hittar nåt  fint att köpa. Har fått ett erbjudande jag funderar på att utnyttja.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0