Tvättid

Idag har jag haft mitt livs första tvättid. Hur stavas förresten tvättid? med två eller tre T? Ser konstigt ut med bara två T men har för mig att man i svenska inte får ha mer än två lika konsonater efter varandra, har jag fel?
 
I alla fall gick tvättiden bra även om det krävdes mycket innantill läsning och vi fick köra förtvätt på ena maskinen då vi råkade få tvättmedlet i fel fack =). Vi hade två maskiner till vårt förfogande  och körde en omgång  i varje maskin så var färdiga på ca en timme. Hade mer tid till vårt förfogande egentligen men ville mest bli av med det som tog mest plats i tvättkorgen. Blev lakan och handdukar och sånt. De mest akuta kläderna hade vi redan tvättat hos svärmor tidigare i veckan. Det var ju så att vår tvättmaskin gick sönder med sista omgången tvätt vi körde innan vi åkte iväg på semester. Suck. Vi valde ju till femårsgaranti när vi köpte maskinen och i februari 2013 går den ut. Så när vi kom hem från semestern kastade vi oss på telefonen för att få tag i någon som kunde komma och titta på maskinen. Så på måndag kommer en kille och tittar. Håller tummarna hårt för att felet täcks av garantin. Annars kanske det får bli täta besök till tvättstugan. Snälla håll tummarna för oss, jag vill ha vår maskin. Det är vardagslyx att slippa springa iväg med sina kläder  och tvätta och att invänta lediga tider.

Förutom tvätten händer inte så mycket. Sambon är sjuk och själv har jag inte så mycket planerat. Jag hade tänkt att rensa igenom det sista som jag började med innan semestern. Det mesta har jag gått igenom men lika bra att kolla igenom allt, se om mer ska slängas.
 
På måndag börjar skolan igen. Jag brukar alltid få lite ångest när det är dags att börja skolan efter sommarlovet, men i år är det värre än vanligt. Känns riktigt jobbigt att börja plugga igen, men som varje år så blir det säkert bra när man väl är igång igen. Det är ju bara denna terminen kvar =)
 
Nä nu ska jag springa ner till Ica och köpa lite gott till mig och mannen så vi får en myskväll även om han är krasslig.
 


Kommentarer
Annie

Du har rätt Ida! Det stavas bara med två tt. Jag håller tummarna för er!

Kramar

2012-09-02 @ 15:31:25
URL: http://anniefransen.blogg.se
Mormoe

Du har alldeles rätt både när det gäller stavning och tvätt.

2012-09-02 @ 16:08:05
Mormor

Du har alldeles rätt både när det gäller stavning och tvätt.

2012-09-02 @ 16:08:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0