Dagens förrätt

Idag bjöd min förkylde sambo på en härlig förrätt, kan man väl kalla det (det dröjde dock 3 timmar till huvudrätten som  inte alls var lika spännande som förrätten).
 
Det här vad han bjöd på:
 
 
Kronärtskocka =)
 
Egen vinigrett (stavning?) med bland annat citron. Han gjorde också en super god egen majonäs. Den glömde jag dock ta bild på. Den var i alla fall super god tillsammans med kronärtskockan. Det är ganska gott med kronärtskocka, tror inte jag hade ätit det innan jag flyttade ihop med min chilenare. Men jag tycker nog att det är ganska mycket "jobb" för lite mat. Eller vad säger ni?
 

Visst är han duktig min sambo som fixar ihop sånt här när han är sjuk?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0