Taza

 
 Idag var jag och min examensarbetes kompis iväg på bibblan. De "firade" hörselskadades dag och vi var och pratade lite och fick med oss massa info och material. Jag börjar bli mer och mer sugen på att börja med examensarbetet. Hoppas sista veckorna på denna kursen går fort nu.
 
Mannen och jag var sedan en runda på stan och fixade födelsedagspresent till den blivande 18-åringen. Så nu hoppas vi det blir bra. Det var visst höstmarknad idag också så det blev en runda där. Jag tycker det är riktigt kul med marknad, sambon är dock inte riktigt lika intresserad =)
 
Sen avslutade vi det hela med att åka till svärföräldrarna. Det vankades empanadas (tror jag förklarat dem förut, annars googla). Jag har ju mina favoriter i empanadas con queso. Idag fick jag se när svärmor bakade dem så jag kan göra den själv. Jag fick också med mig receptet, dock på spanska, men jag har ju fått se hela processen och alla ingredienser  så det går nog bra. Annars har jag ju faktiskt ett livs levande spanskt lexikon här hemma =) Jag har i alla fått lära mig att taza är kaffekopp på spanska. Så nu måste jag bara införskaffa ett kaffekoppsmått för visst finns det? Vart hittar man det? Jag har ingen lämplig kaffekopp i rätt storlek tror jag.
 


Kommentarer
den blivande 18-åringen

Jag vill veta vad det för present nu ju. En kaffekopp är 1 och halv dl, 150 ml.

Kram

2012-10-20 @ 18:36:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0