Förkylningen

Jag ser ljuset i tunneln gällande denna förkylningen. Jag har fått i mig lite mer mat idag. En liten barnportion med ägg och bacon. Sen har det förstås varit nyponsoppa och lite youghurt på morgonen. Kanske kan äta som vanligt imorgon???
 
Detta har verkligen varit en av den värsta förkylningen jag någonsin haft (det anser även min kära sambo). I torsdag var jag helt däckad. Jag orkade inte ens titta på tv stora delar av dagen. Då är det illa. Natten till torsdagen sov jag också extremt dåligt. Max en timmes sammanhängande sömn och kanske totalt 2-3 timmars sömn. Förkylningar brukar ALDRIG påverka min sömn nämnvärt. Det brukar vara kanske lite svårare att somna men när jag väl somnat så sover jag lika bra som annars, men inte denna gången. Förstår inte vad jag fick för förkylningsvirus egentligen.
 
Igår fredag var jag lite mer på banan (med betoning på LITE), då hade torsdagskvällens feber släppt också. Då orkade jag titta på tv igen =)  Men alla andra aktiviteter som att gå ut i köket och hämta något eller bort till toa tog nästan alla mina krafter. Blev med andra ord soffläge stora delar av dagen.
 
Men idag har jag verkligen märkt att förkylningen börjat ge med sig. Jag har kunnat vara uppe och röra mig mycket mer även om det i början av dagen kändes ganska mycket. Fick göra saker i etapper och sedan vila och sedan fortsätta igen. Problemet idag har varit att min hjärna anser sig frisk och vill göra massa saker som kroppen protesterar emot när man väl försöka göra det. Tänk om de kunde samarbeta mer =)
 
Nu ska jag sluta beklaga mig om min förkylning, men skriver också för min egen skull och kände att jag behövde skriva av mig lite om detta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0