Vikten

Nu är vi i full gång med examensarbetet. Senaste dagarna har jag ägnat åt att läsa en avhandling, årsrapporter och just nu är det en deklaration som står på schemat.
 
Tog nyss en liten paus från läsandet och ställde mig på Wii-plattan. När jag vägde mig på den sist visade den ju på nästan minus 5kg. Sedan dess har jag haft en del funderingar. Vi körde ju ganska strikt till en början men kör inte lika strikt längre och på helgerna har vi till och med ägnat oss lite gott, kanske lite läsk och lite godis fast i mycket mindre mängder än förr. I alla fall var min tanke att jag kanske gick ner jätte mycket först och att jag sedan vi blivit mindre strikta helt enkelt börjat gå upp igen. Även om vågen visade -5kg sist så säger det ju ingenting om jag vägt mindre än så. Ställde mig i alla fall på vågen nu igen men med blandade känslor, visste inte riktigt hur jag skulle reagera om det visade sig att jag börjat gå upp igen. Men jag behövde inte oroa mig, på de senaste tio dagarna har jag gått ner 0,9kg och då vägde jag mig bara någon timme efter jag ätit frukost (jag vet att det inte är så smart och tidigare har jag vägt mig innan frukost, men kom inte på det förrän efteråt). Så jag tror att jag kan tillgodoräkna mig de där sista 100grammen. Så jag anser att jag gått ner 1kg på 10 dagar. Det har jag gjort nästan helt på kosten (och kosten skulle jag kunna bli mycket hårdare med). Visserligen var vi i Ullared i tisdags och där förbrändes nog en del kalorier på att gå fram och tillbaka, men utöver det har det varit dåligt med motionen eller i alla fall inget värt att nämnas, helt stilla har jag ju inte varit förstås. Så lägger jag mer energi på motionen också så kanske vågen visar på ännu lägre siffror nästa gång.
 
Jag kan nog inte förklara hur detta känns. Även om 1kg inte är så mycket så är det ett viktigt kilo för mig. Jag får veta att jag gör något rätt i alla fall. Jag känner också att jag faktiskt kan unna mig saker som jag tycker om i rimla mängder och det är okej och att vikten inte börjar peka uppåt igen. Jag vet inte riktigt vad jag går på för diet nu, något mellan LCHF, GI och min gamla kost. Det jag tycker är svårt är lunchen när jag är hemma hela dagen. Jag gör ju då inte av med så mycket energi så vill inte äta för mycket utan mer som ett mellanmål. Helst ska det inte ta någon tid att fixa heller. Så tips mottages tacksamt.  Igår fick det bli stekta färska champinjoner, lite sötmandel och en satsumas. Idag vet jag inte riktigt. Det blir ju riktigt middag när mannen kommer hem.
 
Nä nu har jag fastnat lite för länge vid bloggen. Ville bara dokumentera mina framsteg både för min egen skull och för att jag faktiskt är lite stolt över mig själv, även om jag alltid kan bli stoltare =)
 
 
 


Kommentarer
Erika

Najs! :)

2012-11-16 @ 16:38:56
Anonym

Härligt Ida! Jag är stolt över dig! Kram

2012-11-16 @ 19:03:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0