Smink

Igår var det dags för lite släktmiddag med Josés familj. Jag passade då på att utnyttja presenten från Erika som jag fick när jag fyllde 25, nämligen pengar för att bli sminkad av ett proffs på Makeupstore. Det var bara ganska exakt 11 månader sen jag fick det men jag har velat vänta på ett bra tillfälle, som jag sa till Make-up-artisten så är detta inget man gör och sedan åker hem och tittar på tv i sin ensamhet resten av kvällen.
 
Så här fin blev jag i alla fall.
 
 
 
 
Jag fick massa bra tips på hur jag ska tänka när jag ska sminka mig. Så var super nöjd.
 
Efter sminkkursen fick jag välja produkter till samma värde som kursen kostade. Självklart blev det lite dyrare när jag valt produkter så fick lägga till 150kr själv, men det känns det värt. Blev sugen att köpa fler av produkterna hon använde på mig, men med både jul och födelsedag framöver så kändes det som en bra grej att skriva på önskelistan. Det som var bra tycker jag var att man fick med sig en lapp där det stod precis vilka produkter hon använt och vad de hette. Den lappen håller jag hårt i =) Produkterna jag valde igår var dessa.
 
 
Ett ansiktsvatten som passar extra bra till min hy eftersom jag väldigt lätt blir röd i ansiktet. Samma sak var det med concealern (den lilla burken), den är bra för att dölja mitt röda. Sen ett vanligt puder (som inte är så ljust som bilden visar) för att hålla comcealern på plats.
 
Jag fick i alla fall väldigt mycket beröm för min sminkning av Josés familj. Däremot var minsta fröken C väldigt avvaktande mot mig till en början. Hon är ju inte van vid att se mig så sminkad, så hon gömde sig bakom José ett tag, men efter en stund var vi goda kompisar igen =)
 
 
Så här såg jag ut efter en en hel kväll.
 
Tack Erika för presenten. Det var riktigt kul. Jag gör gärna om det någon gång i framtiden.
 
 


Kommentarer
Annie

Vad fin du blev! Kram

2012-11-11 @ 20:10:17
Erika

Vad bra att det var uppskattat :D Blir så himla sugen själv på att göra det här någon gång i framtiden. Hade varit jättekul och få tips om sminkning :)Du blev himla snygg :)

2012-11-12 @ 16:56:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0