KLART!

Jaha nu är sista uppgiften i denna kursen inlämnad. Det känns så bra. Nu är det "bara" examensarbetet kvar sen är jag klar med min utbildning. Det känns ju lagom galet. I helgen blir det att se till att mitt cv blir riktigt bra och så ska jag slänga iväg lite jobbansökningar. Jag ska också slänga iväg ett mail till arbetsförmedlingen och stämma av om jag har rätt till någon ersättning när jag är klar med mera.
 
Satt verkligen in i det sista med uppgiften idag. Vet inte hur bra det egentligen blev men nu är det inskickat i alla fall. Skickade också in ett grupparbete nu i veckan. Nu håller jag tummarna för att båda arbetena blir godkända så man inte behöver komplettera dem medan man skriver examensarbete. På tal om examensarbetet så satt jag och B och jobbade med det idag. Jag tror helt klart det finns hopp för vårt arbete. På onsdag har vi första handledningen också så då får vi lite feedback på våra tankar så vi vet om vi är på rätt spår.
 
Mina orkidéer som jag köpte på marknaden i R-by har ju varit i "vila" ett tag nu. Men de var nog aldrig i riktig vila. Det började komma  grenar (stänglar kanske det heter) nästan direkt. Jag var ju beredd på att ha två krukor med bara grenar ett tag framöver, men man såg nästan direkt att något hände när blommorna trillat av. Nu har jag riktigt stora knoppar på båda orkidéerna. Mamma trodde när jag berättade att knopparna kommit för några veckor sedan att det nog kunde blomma till min födelsedag. Men jag tror nog att de kommer börja blomma innan dess, knopparna är ju jätte stora, men jag har ju aldrig haft orkidéer innan så vad vet jag =) Försökte ta en bild nu, men bilden kanske inte blev super bra, men nu ser ni lite.
 
Det är många fler stora knoppar på den andra, men denna blev bäst på bild även om bilden inte är så bra.
 
Vad tror ni? Blommar den innan min födelsedag?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0