Helgen

Hade en riktigt härlig helg. Det började med att José och jag åkte till Kalmar i fredagskväll för att överraska pappa på hans 60-årsdag. Tanken var att vi skulle möta honom, mamma och lillsyrran vid restaurangen där de skulle äta. Pappa visste ingenting. Trots att mamma varit på väg att försäga sig mer än en gång. Det var så lyckat.
 
Precis när José och jag parkerade bilen så parkerade de också bara en liten bit bort. Jag går bort till bilen och säger "Hallå där". Pappa märker mig inte först men efter en kort stund tittar han på mig och hans blick kommer jag aldrig glömma. Det kändes som han tänkte " Men vänta, henne känner jag" innan han verkligen förstod att det var vi. Överraskad blev han i alla fall. På restaurangen blev det sedan god planka Black and white för de flesta medan födelsedagsbarnet körde på oxfilé
 
 
Här är en härlig bild på födelsedagsbarnet som njuter av en drink P2.
 
 
Det blev självklart en drink även för den ganska nyblivna 18-åringen som idag också har fixat körkortet idag, grattis igen syrran.
 
En riktigt härlig kväll blev det.
 
Lördagen blev till en början ganska lugn med bara häng där på landet. Snacka och lite så. På eftermiddagen blev det färd till Kalmar för José och mig innan hemfärd. Stannade till på IKEA och köpte oss ett nytt täcke som vi provsov natten till idag för första gången och jag det fick godkänt av mig och mannen verkade också ganska positiv när han gick iväg imorse.
På kvällen blev det bara myskväll med lite film.
 
Igår, alltså söndag så hände en del. För ett tag sen plockade vi fram mina gamla sims2 spel och har köpt till två extra spel för en väldigt billig peng, men vi har haft problem då båda vill kunna ha alla spelen installerade och få del av alla sakerna. Som vi sökt och googlat, mailat och frågat i butik, då båda datorna kräver att man spelar med den skivan som är senast utgiven så blev det problem då vi faktiskt bara har ett ex av varje skiva. Har försökt lösa problemet i säkert 1,5 vecka nu. Avinstallerat och installerat igen för att installera dem i olika ordning, men inget funkade. Sen testade vi sista utvägen som vi hittade tips om på ett forum. Man kör igång spelet med skivan och när spelet väl är igång så kan man ta ut den. Då funkade det. Så nu får vi bara vänta in varandra om vi ska spela samtidigt, men vad gör det. DET FUNKAR! Lyckan var total här igårmorse.
 
Sen bar det iväg på shoppingrunda. Jag satsade först på att få tag i fodralet till mobilen som jag såg förra veckan då kontot ekade tomt efter Ge-kås. Som tur hade de kvar det och jag är så nöjd. Precis vad jag letat efter i typ ett år eller nåt =)
 
 
Ett mobilfodral med en liten flärp högst upp på baksidan. Riktigt snyggt också. Så här ser det ut när mobilen är i fodralet.
 
 
Sen drar man i flärpen för att få upp telefonen och då ser det ut så här. Jag älskar verkligen den här. Mycket snyggare än de jag haft tidigare också.
 
Det blev också inhandlat en julklapp, så nu är det bara männen kvar att köpa till, av de julklappar jag köper själv.
José fick också med sig sitt hockeyspel igår så nu blir det väl en del spelande framöver.
 
Tvättmedelsburkarna som vi länge tittat på och som vi skulle köpt på Ge-kås (fast vi hittade dem inte) fick följa med hem igår då de också fanns på CityGross.
 
Det var helgen  det. Den hade gärna fått vara längre. From idag var det tillbaka till verkligheten och examensarbetet.


Kommentarer
Annie

Tack Ida!

2012-11-26 @ 19:01:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0