Ostindia

Delarna ur servisen Ostindia står fortfarande kvar på matsalsbordet. Jag blir så glad varenda gång jag går förbi. Jag är så nöjd. Den är mer Ida än den andra servisen, jag inser det nu (synd att jag inte insåg det tidigare). Jag måste få bort alla prislappar på alla delar (tyvärr den typ av prislappar som sitter åt rätt rejält) och sedan diska alla delarna. Nu hade jag velat ha ett fint vitrinskåp att plocka in allt i.

Jag har börjat titta på andra delar av Ostindia. Har försökt hitta någon sida med delar av servisen bland det som inte säljs längre. Vi är ju ibland på loppis och Josés systrar är ännu oftare. Vet jag bara vad som finns att leta efter så kan jag ju berätta det för andra också som kan hjälpa mig leta. Om någon vet vilka delar som funnits så kommentera gärna. Jag hittade en mailadress till rörstrands museum och frågade dem. Hoppas de svarar.

Nu blir det nog en lugn kväll och imorgon fortsätter tentapluggandet.


Kommentarer
Erika

Lägg porslinet i varmt vatten, då brukar det vara lättare att få bort prislapparna..

2012-05-30 @ 11:46:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0