Ny födelsedagspresent

När jag fyllde år fick jag en del pengar av min och Josés släkt. Pengarna skulle gå till att köpa fler delar i min servis. Jag hade ju lite problem sist när jag beställde från servisen men ville ändå ge företaget en chans till eftersom jag ville ha servisen. Så länge jag inte vill leta efter begnat så måste jag köpa i från det här företaget eftersom de är de enda som har den. Så de fick en chans till.

I helgen hämtade jag mina serveringsdelar som jag beställt. Men jag blev besviken igen.


Det syns inte så bra på bild men visst ser ni skillnaderna i nyanserna av blått? Det är ingen skugga eller nåt som gör att den ena ser mörkare ut, utan det är verkligheten. Dock syntes skillnaden mer i verkligheten. De ljusare såg ut som jag köpt på andrasortering. Kul att sätta fram dem på samma bord. Nej nej, det går jag inte med på.

Så ringde kundservicen på måndagen för att reda ut det här. Jag ville skicka tillbaka allt. Jag påpekade för kvinnan jag pratade med jag var riktigt besviken och att jag hade varit med om liknande förut. Hon brydde sig inte ett skit. Undrar om det är vanligt med fel hos dem. Hon var fullständigt likgiltig inför det faktum att hon hade en grymt besviken och arg kund i luren. Jag hade ändå räknat  med att de ville se till att göra nåt för att få en nöjd kund eller i alla fall nöjdare. Fanns ingenting sånt.

När jag fick skicka tillbaka sist så stämde det inte. I deras datasystem låg det bara inne att jag skickat tillbaka hälften av det jag verkligen skickat tillbaka. Alltså har de inte riktig kontroll på vad som kommer in. Om kartongen varit så trasig att hälften trillat ut så tycker jag de borde reagerat. Detta påpekade jag för kvinnan jag pratade med, jag är helt enkelt orolig för samma problem igen. Så jag frågade vad jag skulle göra för att inte få samma problem. Hon svarade inte alls på det, utan sa att de antecknar det de får in. Att det inte funkade alls förra gången sket väl hon i. Otrevligare människa får man nog leta efter. Nu skrev jag en lapp och skrev vad jag lagt i. Jag har också tagit mängder med kort på hur jag packat där man ser alla sex kartongerna, kort där jag har lagt i lapparna, tagit kopior på lapparna så jag har ett ex kvar hemma. Blir det nåt knöl denna gången med returen så går jag vidare med detta för det är inte acceptabelt.

Handla aldrig från Fyrklövern!

Nu är i alla fall allt det jag fick helgen tillbakaskickat. Saken var ju den att jag skulle köpa detta för mina födelsedagspengar. Nu vet jag inte alls vad jag ska göra för de pengarna. Jag ville ju verkligen ha ett minne av min 25 årsdag i stil med delar av min servis. Just nu vet jag inte om jag vill ha kvar servisen alls. Jag ville ju ha en servis komplett, med matservis, kaffeservis och servingsdelar, alla ifrån samma servis. Ska jag ha kvar servisen får jag köpa den begagnad för jag tänker aldrig handla nåt mer från fyrklövern. Just nu blir jag bara arg när jag ser servisen som jag har kvar.

Vi får se vad som händer med servisen framöver.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0