Mer prat om ostindia

Jag såg just att syrran kommenterat att lägga porslinet i vatten för att få bort prislapparna. Detta kom jag också och tänka på igår, så nu har jag fått bort alla prislapparna =) Jag la även de delarna som vi knölat bort prislapparna på i lite blöt eftersom det var sånt där kladd kvar efter prislappen. Då gick det bort jätte lätt. Några koppar la jag i blöt redan igår och glömde sedan bort dem. Mannen skrattade gott imorse när det stod ett antal koppar med vatten i och där det flöt runt en prislapp i =)  Men nu har jag en fråga. Jag glömde kanske 6 koppar med vatten över natten och det hände inget. Men när jag nu på morgonen lät resterande koppar stå en stund (kanske 20 min) i vatten för att få bort prislapparna så såg det precis ut som att typ tre koppar hade "vattenskador". När jag hällde ut vatten var det precis som vatten läckt genom porslinet. Det var liksom en stor vattenfläck i koppen. När jag sedan tittade på utsidan så var fläcken där också. Kan vatten läcka genom porslin? Har jag åkt på en nitlott och fått dåligt porslin? Eller vad beror detta på? Någon som vet? Vågar jag använda kopparna?

Efteråt diskade jag upp en del av porslinet och med massa diskmedel på både mina händer och koppen så gled den ur min hand och gick sönder. Så utan att ha använt porslinet alls så har jag nu en kopp utan öra =( blev så sur på mig själv. Men det går kanske att limma dit örat tills jag kan köpa en ny kopp. Blir ju inte så snyggt kanske, men men. Eller får jag använda koppen utan öra som en liten skål. Kanske till sockret eftersom jag inte har en sockerskål än.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0