Måndag

Måndag idag igen. Om exakt två veckor börjar mitt sommarlov på riktigt. Vet dock inte riktigt hur jag ska hinna med allt jag måste hinna innan sommarlovet. Sen att jag har extremt svårt att motivera mig just nu. Är bara så trött på alltihop. Idag hade vi sista föreläsningen i geometri. Nivån på matten är typ gymnasienivå. Någon i salen sa att det var som matte c på gymnasiet. Den kursen har jag aldrig läst så det låter ju lovande. Känns som att det ligger myckt fokus på ganska svår matte men vi lär oss inte grunderna ordentligt på det som vi ska undervisa i. Visst ska vi kunna mer än våra eleverna, men det vi lär oss nu kommer jag aldrig komma ihåg sen så känns ganska meningslöst eftersom jag inte förstår riktigt vad jag håller på med. Jag lär mig formler för uträkningarna precis som vi inte ska göra, men vi får inte riktigt tiden att förstå varför formlen för uträkningen ser ut som den gör.

Jag skulle vilja veta lite vad ni tycker om denna servisen.

http://www.rorstrand.se/index.php/produkter/porslinsserier/ostindia/

Jag överväger nämligen att samla på en annan servis och försöka sälja de tallrikarna jag har i min första servis eftersom jag är så besviken på det företaget som gör servisen. Nu såg jag att en butik nere i stan har 30% på alla tallrikar. Så vore ju ett bra tillfälle att börja samla på denna om det nu är det jag ska göra. Råd mottages tacksamt eftersom jag inte helt vet hur jag ska göra.

Nu diska lite och sen läsa om utomhusdidaktik så jag hittar några bra referenser till projektarbetet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0