Dagens FYND!

Idag åkte vi till Moheda på loppisen där. Jag hade en liten förhoppning om att hitta något till min nya finservis eller kanske den servisen som ska bli vardagsservis. Jag har dock aldrig hittat något ur någon av serviserna där innan. Men gissa vad? De hade massor och då menar jag MASSOR saker ifrån min nya finservis. Säkert närmare 200 st assietter, massa tekoppar och kaffekoppar. De hade också kaffe och tekanor, sockerskålar, gräddkanna och andra kannor. Detta fick följa med hem.



2 kannor som rymmer ca 7 dl (visade det sig när vi kom hem och testade), 19 assietter (hade tänkt ta 20 st eftersom vi blir rätt många om både min Josés familj kommer samtidigt, men räknade visst fel), 10 tekoppar (som jag anser borde funka lika bra till kaffe, mannens sida är tedrickare och min sida kaffedrickare så för att inte behöva köpa båda så gjorde jag så här), 1 st tekanna (José blev jätte förtjust så den fick följa med hem) och 1 gräddkanna. Jag hade velat ha en sockerskålen också men fanns inte så många och jag var inte snabb nog. Får leta vidare.

Assietterna gav jag 45kr/st för (ord. pris ca 179kr/st)
Tekopparna gav jag 75 kr/st för (ord.pris ca 349kr/st)
Gräddkannan gav jag 75kr för (ord.pris ca 499kr/st)




Detta gör att jag tjänade nästan 5500kr på att köpa detta mot om jag köpt det i butik.



Då har jag inte räknat med denna eftersom den inte finns i nuvarande ordinarie sortiment. Gav 165kr och enligt en tant i Moheda som var väldigt intresserad av vad jag handlade, av någon skum anledning. Fanns ju massa kvar även när jag plockat till mig detta så varför hon brydde sig om mina grejer vet jag inte. Enligt henne i alla fall kostar denna minst 800kr i butik. Vet dock inte om det stämmer.



Jag har inte heller räknat med dessa två som jag gav 65kr/st för. De finns inte heller i det ordinarie sortimentet utan bara en kanna som rymmer 9,5 dl. Ordinarie ca pris på den på 9,5 dl är 899kr, så jag tror att jag gjorde en bra affär.

Så jag har nog tjänat mer än de där 5500kr. Men det är det jag kunnat räkna mig fram till. Visserligen är dessa grejer begagnade men vad då. Fanns lite nyansskillnader mellan olika upplagor men det får man räkna med när man handlar på loppis.

Jag är så glad och nöjd just nu. Sen ska jag införskaffa mattallrikar som de hade billigt inne i stan. Så då har jag nästan fått en hel komplett finservis för pengarna jag fick i födelsedagspresent. Får lägga lite själv för tallrikarna men men. Sen vill jag nog införskaffa lite uppläggningsfat men ska nog helt klart hålla utkik på loppisar =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0