Torsdag

Ibland eller ganska ofta är plugget ganska tråkigt. Inte blir det bättre av att man ska prestera en text om grammatik. Det hela slutade med att jag gav upp pluggandet och började städa i stället. Så nu är det fint på kontoret och nydammsuget i köket, hallen, kontoret och sovrummet. Resten sparar jag till imorgon. Vem vet det kanske är lika tråkigt att plugga då?

Blev en väldigt slapp morgon. Försökte ta mig an litteraturen i grammatik, men idag var helt enkelt en sån dag när allt bara känns omöjligt att ta sig an. Då är det nästan bättre att lägga ner om man har den möjligheten för annars har i alla fall jag en tendens att bara känna mig dum.

Efter en mindre bra morgon/förmiddag så lyckades jag vid lunchtid tappa och på så vis förstöra ett av våra finare glas som vi brukar använda mycket. Blev väldans massa glasbitar kan jag säga. Blev på riktigt dåligt humör eftersom jag precis gjort färdigt lite pannkakor och bara ville sätta mig och äta, inte plocka glas från golvet =(

Usch blev visst mycket gnäll =(  

Nu ska vi snart grilla lite här hemma. Hoppas det får upp mitt humör. JAg tänkte också kanske ägna någon timme åt mitt pärlande. JAg kom på att jag måste plocka undan allt till lördag då föräldrana och yngsta systern kommer på besök. Eftersom vi alltid äter vid det bordet då måste allt bort för jag tror inte de vill sitta bland alla pärlor. Alltså måste jag se till att slutföra den plattan jag påbörjat. Har inte hunnit alls långt på den plattan men när jag är färdig med den är det bara två plattor kvar. Känns så häftigt att snart vara framme vid målet, har gått mycket fortare än jag trodde.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0