Tisdag

Idag var jag uppe tidigt. Hade en tid att passa vid åtta. Men var hemma redan vid 8,40. Det kändes lite skumt att komma hem så tidigt och redan gjort alla måsten. Jag har i värsta fall inte ens vaknat vid den tiden en vanlig dag. I bästa fall har jag precis avslutat frukosten. Blev ju lite mer tid till plugget i alla fall.

Idag har tentaplugget till salstentan stått på schemat. Svenska som andraspråk och MASSOR av begrepp som jag måste lära mig. Vi har fått ut förra tentan som skrevs och de flesta frågorna där skulle jag klara nu av, tror jag  i alla fall. Men då kommer ju säkerligen inte de frågorna. Är hur mycket som helst att lära sig. Vet inte riktigt vart man ska börja. Många frågor bland våra instuderingsfrågor är liksom diskussionsfrågor. Nä jag måste pressa in fakta och kommer det mot förmodan en diskussionsfråga på tentan måste jag ju ha faktakunskaperna i alla fall.

Jag ska i alla fall hårdträna på anteckningarna ifrån föreläsningarna. Det viktigaste måste ju varit upptaget där, kan man ju hoppas i alla fall. Jag glömde ju anmäla mig till tentan och jag och de andra tre som missade det blev nekade att skriva tentan pga platsbrist. Då måste de ju tänkt på en annan lokal från början annars hade vi ju ändå inte fått plats??? Förstår fortfarande inte tänket med att man måste anmäla sig. Man går ju inte kurs om man inte vill ha betyg i den dvs göra alla tentor.  Läraren lyckades fixa det i alla fall så vi får sitta i ett separat rum tillsammans med några andra som också missat att anmäla sig i en annan kurs. Annars hade jag varit riktigt sur på mig själv.

Resten av dagen består av att ta hand om lite disk, mer pluggning, handla, laga lite mat och sen ska syrran läsa och kommentera min grammatiktext innan jag skickar in den. Det är verkligen helt underbart att ha någon som läser igenom texterna, tack syrran.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0