Texter på datorn

Jag har alltid haft jätte svårt för att läsa hela böcker/texter på datorn. Jag föredrar att sitta med papper eller en bok och kunna markera som jag vill och sånt. Vet inte om det är jag som varit ovanligt korkad men beklagade mig för en kursare om det här. Då sa hon att i alla fall i hennes pdf-program så kunna man stryka över med "överstrykningspennna" och markera på det sättet. Det hade jag inte en aning om. Kollade i mitt pdf-program när jag kom hem men där fanns inget (var det pdf-program som följde med datorn, typ asus egna). Har nu suttit på förmiddagen och laddat ner adobe reader x. Finns ju lite olika adobe reader och försökte komma underfund med vad som passade till min dator. Laddade i alla fall hem detta sen och där fanns den här funktionen direkt framför näsan på mig. Blev så glad. Nu blir det inte lika jobbigt att läsa pdf-filer. Vet inte om det fanns på min gamla adobe reader jag hade på gamla datorn, i så fall har jag missat detta. Underbar funktion i alla fall.

Är det bara jag som missat denna funktionen?

Sen har jag kanske inte letat heller eftersom det oftare varit kortare pdf-filer jag läst tidigare.

Funderar på om servisföretaget kommer ringa idag. Jag vill liksom veta vad de har för erbjudande till mig och sen fundera över helgen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0