Rullstol på stan

Idag har S och jag haft en heldag tillsammans. Så nu har jag/vi testat rullstolstillgängligheten i stan och samarkand. Just idag var det vårmarknad i Växjö vilket innebar en massa knallar på stortorget och vad har en hel del knallar?? Jo feta elkablar som är svåra för en rullstol att ta sig över. Bortsett från dessa gick det bra med rullstolen på stan, man fick bara tänka på vart man valde att gå över med rullstolen då en del trottoarkanter är lite höga. Sen valde vi ju att inte gå till ställen där vi insåg att det var trappor upp för att ta sig in.

Nu är jag dock helt slut efter att ha gått hela dagen och då mestadels dragit en rullstol framför mig. Nu blir det ingen mer shoppingrunda för vår del innan S tar sig fram för egen maskin på sina egna två ben. Var lite småtungt emellanåt med rullstolen men det gick.

Blev lite shoppat för min del. Ett par jeggings (ett mellanting mellan vanliga jeans och leggings, med mjuk härligt gummiband i midjan) och en knallgrön hoodtröja. S tyckte jag behövde lite färg och den var riktigt snygg. Jag som ofta kör på mörka färger eller pastellfärger.



José låter hälsa att han mår lite bättre (han är förkyld och har varit hemma sen i tisdags). Han älskar att fått håret klippt nu ikväll av sin egen frisör (jag) och sen vara nyrakad. Men lite sjuk måste han nog fortfarande vara för det var han som föreslog att jag skulle ta en  bild på honom när jag efterfrågade en bild i bloggen, han som brukar avsky att vara med på bild, så man får ta chansen när man får den =)
Hade tänkt ta en bild på tröjan men ljuset/kameran speglade inte alls den rätta färgen på tröjan i bilden.


Kommentarer
Mormor

Roligt att höra om tröjan.Hoppas mannen är bättre.

2012-03-03 @ 09:44:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0