Pizza på rymmen

Förut var vi och handlade, storhandlade. Känns superbra när allt ligger i frys eller där de ska vara men fasen för att bo på tredje våningen utan hiss och storhandla. Bestämde oss för att ringa efter pizza när vi kom hem eftersom vi inte planerat för någon mat och var rätt trötta efter handlingen. Lite vardagslyx ville vi unna oss. Vid 16,50 ringde jag och beställde en hemkörning av pizzan. Skulle ta ca 40 min, helt okej väntetid. Alltså skulle pizzan vara hos oss vid ca 17,30. Klockan slog 17,30 ingen pizza, klockan blev 17,45 ingen pizza. När klockan blev 18 och vi fortfarande stod här utan pizza ringde jag argt till pizzerian och frågade vart f*n våra pizzor tagit vägen. Han på pizzerian blev väldigt förvånad då pizzabudet uppenbarligen åkt för länge sen. Han skulle då ringa till budet. Vi hörde ingenting så när klockan blev 18,15 alltså 45 min efter att vi blivit lovade att pizzan skulle varit hos oss så ringde jag tillbaka till pizzerian och killen som svarade blev lika fövånad att vi fortfarande inte fått vår pizza (sa han i alla fall). Han lovade då igen att ringa budet och säga att vi skulle få pizzan (med betoning på få). Innan jag hinner lägga på så ringer pizzabudet på andra telefonen och säger att han står utanför. Trodde då att han stod utanför dörren (vad är annars meningen med att uppge vilken våning man bor på samt vilket namn som står på dörren) men nopp han stod ute utanför porten.

Jag sprang ner och sa att jag blivit lovad att få pizzan av han på pizzerian. Budet ställde sig lite frågande till det, men jag sa att vi blivit lovade att få pizzan senaste för 45 min sen. Budet hade en del förklaringar till detta bland annat att det finns en gata med samma namn lite längre bort. Då svarade jag att: "Nä det finns det inte men denna är LÅÅÅÅÅÅNG!" Han gick inte helt med på att ge bort pizzorna men jag tog pizzorna och gick upp för alla trappor och sa att det fick han ta med honom på pizzerian för det var han som lovat mig detta. Gick med arga steg upp sen. Inte såg pizzorna så aptitliga ut eller, något brända sen har de uppenbarligen åkt runt i en bil i minst 45 min =( de såg helt enkelt lite ledsna ut. Har nog aldrig behövt springa ner och hämta pizzorna. Det är ju lite det som är poängen med hemkörningen att slippa springa fram och tillbaka.

Kanske borde jag anat onåd kring beställningen tidigt när han som tog beställningen inte ens klarade av att reda ut mitt efternamn (som står på dörren). Jag fick bokstavera det och då blev det ändå inte rätt. "Börjar det med S som i Stefan?" Jag:" Nä F som i Fredrik". Har fasen aldrig varit med om att ha  fått bokstavera mitt efternamn så tydligt. Jag menar jag har ju inte världens ovanligaste efternamn även om stavningen inte är den vanligaste men hur svårt kan det vara liksom.

85 min efter beställning och 45 min efter deadline fick vi alltså våra pizzor. Enda bra med detta var väl att vi fick dem gratis.

Nu ska jag träna på att få lite mer ont i baken dvs jag tänkte pärla. Funderar dock på att sy en skön sittkudde att ha på de hårda stolarna, men det blir en annan dag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0