Helgen

Helgen har bestått av tittande på melodifestivalen (så klart) och 6 års kalas.

Lördagen blev ganska lugn. Var iväg en runda hos svärföräldrarna då svärmor skulle lägga upp Josés nya jeans. Tanken var också att jag skulle kolla hur hon gör så jag kan göra det själv nästa gång. Bättre att lära sig av ett proffs (hon har ju varit i branschen =) så slipper jag göra massa egna misstag och lära mig den hårda vägen. Jag är dock inte säker på att det kommer gå så snabbt eller bli riktigt lika snyggt första gången jag gör det. Jag har ett par jeanstights (tror de kallas så) som är i tunnare tyg än vanliga jeans. Jag tänkte jag skulle testa med dem först och se om jag lyckas =)Nu har jag ju lärt mig vilken söm jag ska använda för att det ska ut som jag använt en tjockare snyggare tråd. Dock sa hon i symaskinsbutiken att man skulle använda en särskild nål till jeans som skulle vara markerad med lite blått. Men någon sådan hade jag inte. Svärmor sa att hon alltid brukade använda den vanliga men köra lite försiktigt. Tror jag testar det. Fick ju med en del nålar med maskinen och sen fick jag extra nålar i födelsedagspresent så skulle jag paja nålen så är det ingen katastrof, jag har nya.

På kvällen blev det ju som sagt mello.



Hittade en liten förpackning med jordgubbar när vi stannade till tidigare på dagen för att köpa mölk. 10kr kändes helt okej för lite jordgubbar, kom dock från Spanien men men. Några var inte alls goda och någon enstaka var riktigt god. Längtar efter de svenska jordgubbarna, men vill man har jordgubbar till mello så får det helt enkelt bli dessa. Kändes ändå  lite små lyxigt =)


Jag tillhör dem som tycker att helt rätt låt vann, bara så ni vet =)

Igår var det dags för 6-årskalas. Tror vi blev bjudna till detta i september eller nåt, haha. Vi har ju aldrig haft så stor möjlighet att vara med på E:s kalas när de inte bodde här så det har hon verkligen önskat nu. Extra kul var det att hon verkligen hoppades att Lalalopsy tree house skulle finnas i något av paketen. Det pratade hon mycket om innan det var dags för presentöppningen och gissa vad som fanns i paketet ifrån oss???? Jo just detta tree house. Innan presentöppningen konstaterade E också att José och jag vann "pakettävlingen" eftersom det var det största paketet. Lalalopsy är dockfigurer med lite större huvud och mindre kropp. Finns både som stora och små dockor och det var nog mycket temat på presenterna faktiskt. Sen finns det en del tillbehör till dessa dockor där trädkojan är en.



José insåg också under kalaset vad han "önskar" sig om ca en månad när det är hans födelsedag, en Nerf. Ett skjutvapen som skjuter typ gummicirklar men som skjuter iväg med rejäl fart.  Vet inte vem som vann fighten N eller José, men José fick två skott direkt i pannan, kanske inte ser så lovande ut för hans del då eller??? José blev i alla fall som barn på nytt =)

Kanske skulle köpa en sådan till honom, eller när förresten det får bli två jag måste ju kunna skjuta på honom om han skjuter på mig. =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0