Grammatik

Försöker ägna den här fredagen åt att påbörja min utredande text i grammatik. Visst låter det spännande? Om någon mot förmodan tycker detta är de välkomna hit och skriva färdigt texten, tänk bara på att texten måste vara korrekt rent grammatiskt också =(

Det blir nog att skriva lite på söndag också. Nästa vecka vill jag helst bara ägna åt att plugga till salstentan på fredag då det är svenska som andraspråk som står på schemat. Glömde förresten att anmäla mig till den salstentan =( hade inte en tanke på det förrän morgonen efter sista anmälningsdagen. Lärarna brukar faktiskt påpeka detta de gånger jag skrivit salstenta innan så jag tänkte liksom inte riktigt på det. Det sköna var att jag inte var ensam i gruppen om att missat det. Läraren tog i alla fall våra namn och skulle försöka lösa det. Hoppas verkligen att det löser sig för jag vill inte plugga i onödan om jag sen inte får skriva tentan. Men det verkade lösbart i alla fall. Jag kan tycka att det är väldigt korkat att man måste anmäla sig till en salstenta. Om man nu går en kurs så vill man ju ha betyg i kursen och det får man ju inte utan salstentan. Det kan inte vara många som går en kurs och inte tenterar av den, det är ju liksom poängen med kursen.

Igår blev jag återigen uppringd av företaget som gör min servis så efter att ha rådfrågat mamma lite om bra storlekar och sånt så bestämde jag mig för att beställa paketet jag blivit erbjuden. Så i mitten av april kommer två uppläggningsfat i olika storlekar, två skålar i olika storlekar och en såskanna. Det är det som jag beställt för mina födelsedagspengar jag fick. Jag skulle visst få en bordsflagga på köpet också. Kan ju hoppas att det hinner hem till mannens födelsedag i mitten av april, annars får flaggan samla damm ändå till december ju.

Usch inga mer undanflykter, tillbaka till grammatiken nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0