Brandvarnare

Igår var vi iväg en runda och sen skulle José hämta en sak uppe i lägenheten för att smörja mina lås på cykeln (tack igen pappa för att du gjorde den funktionsduglig). När José kom ner igen sa han att en av våra brandvarnare hade pipit för batteribyte men att han inte  hann uppfatta vilken så vi skulle vara observanta. Vi hörde inte ett pip på hela kvällen men vid 03,00 i natt var det dags. Då pep den kanske 1 gång varannan minut. Suck, självklart är det ju bara jag som vaknar av det. Så först fick jag försöka lista ut vilken brandvarnare som lät, självklart visade det sig vara den som är svårast att få tag i. Så började möblera om så där härligt tidigt på morgonen =(

Sen funderade jag på hur den egentligen var upphängd, var inte jag som hängde upp den så började vicka åt olika håll och chansa lite. Det gav inget resultat men försökte  lite till jag måste ju få ner skiten (testade först att stänga alla dörrar till vardagsrummet där den hänger för att göra det enkelt för mig, men det hjälpte ju inte alls =(
Tillslut släppte den och då hade jag råkat dra ut skruvar och allt ur väggen (tror inte det är riktigt meningen????)

När jag väl fått ner den så sitter upphängningsanordningen över batteriet, alltså måste jag få bort den innan jag kan få bort batteriet och få tyst på skiten. Just då är jag lagom uppretad, jag vill ju bara få tyst på den och få sova vidare. Jag fattar inte alls hur upphängningsanordningen sitter och försöker på alla sätt få bort (man är ju inte helt vid sina sinnes fulla bruk vid den tiden  heller, inte jag i alla fall). Det kändes som jag ägnade en evighet åt detta och varannan minut kom det irriterande pipet. Tillslut tog jag en kniv och försökte bända loss anordningen (hade verkligen testat att allt innan, snurra, vrida, dra, allt) och efter några försök lyckades jag. Skyndar mig att ta bort batteriet och vad tyst och skönt det blev. Upptäcker då att jag råkat förstöra upphängningsanordningen i ena änden. Jaja det går säkert lösa  sen hoppas jag. Just då brydde jag mig inte alls, var bara glad att den var tyst.

Ville inte väcka José heller och be om hjälp då han ju skulle upp till jobbet, däremot försökte jag inte vara jätte tyst när jag möblerade om och knölade med allt i hopp om att han kanske skulle "råka" vakna och då kunde hjälpa mig men det gick inte alls då han sov som en stock. Var dock noga med att inte komma åt testknappen på brandvarnaren så det skulle låta som bara den. Är dock inte säker på att han ens skulle vaknat av det. Det är alltid jag som vaknar när nåt låter, telefonen som ringer eller liknande.

Nu ska jag försöka skriva klart grammtiktexten men känner mig lite småseg efter att ha varit uppe i natt. Tog säkert minst 30 min för mig att somna när jag var klar och minst 30 min att få tyst på den så förlorade minst 1 timmes sömn i natt. Sov jätte oroligt resten av natten och drömde massor =(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0