Aj aj

Vaknade i morse med en rejält ömmande rumpa. Riktigt ont har det stundvis gjort idag. Först fattade jag inte alls vad jag egentligen hade gjort för att få ont. Det mysteriet är dock löst nu. Jag ägnade helt enkelt för mycket tid åt min nya hobby igår. Trodde nog aldrig jag skulle känna av nåt som liknar träningsvärk av en stillasittande hobby. Men nu är det bevisat att man får fruktansvärt ont i rumpan om man sitter på en trästol i kanske totalt 2-3 timmar (dock inte i följd) och pärlar photpearls. Känner fortfarande av det ganska mycket. Så länge jag sitter helt stilla känner jag ingenting men ska jag byta sittställning känner jag av det.

Har ägnat dagen åt att just en hel del stillasittande eftersom jag har läst kurslitteratur och kursplanerna i svenska, svenska som andra språk och modersmål för grundskolan. Nu tänkte jag att jag skulle skriva lite på datorn. Har massa instuderingsfrågor till en salstenta om några veckor så tänkte börja skriva in svaren på datorn så jag har allt samlat och bara kan börja träna sen när det blir dags för det.

Imorgon blir en intensiv dag. Först skolan mellan 9-12 och sen ner till stan direkt efter och få en "utbildning" på min nya symaskin. Det ingick en noggrannare genomgång av symaskinen när man köpte så nu ska jag ner och se om jag lär mig nåt nytt. Sen ska jag fixa lite grejer på stan. Nåt ärende åt José och sen ska jag förbi Panduro och införskaffa det sista för att kunna slutföra pärltavlan. Måste köpa in fyra pärlplattor till och sen såna här klisterark som behövs för att fästa ihop pärlorna. Jag kan inte hjälpa det men jag är helt fast i denna hobby och då får det kosta "ont i rumpan". När jag är färdig med tavlan så ska jag göra nåt i lappteknik med symaskinen tänkte jag, lite ombyte. Då är det säkert varmare ute så en bok på balkongen kan locka och kanske har jag en fungerade cykel då med. Pappa har lovat att försöka se till att den är funktionsduglig till våren/sommaren. Hoppas du inte ändrat dig pappa???


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0