Torsdag

Har nu min fjärde sommarlovsdag. Första dagen som jag är ensam hemma. Yngsta syrran bosatte sig här några dagar efter att hon och mamma och pappa fikade hos oss i söndags. Var ett par härliga dagar. Igår försökte jag sy en maskeraddräkt till henne eftersom hon ska på maskerad på fredag. Prinsessan Leia från Star wars (stjärnornas krig) fick det bli. Googla bilder på henne om du inte vet hur hon ser ut. Vi gjorde om ett lakan till till hennes vita dräkt. Kanske inte blev det mest proffsiga, men ändå hyfsat okej tycker jag nog. Men jag hoppas nog på lite dämpad belysning på maskeraden för säkerhets skull, någon söm blev inte helt perfekt men tror inte någon inspekterar det så noga ändå på maskeraden. Nu håller vi bara tummarna att syrran får till den rätta frisyren på ett bra sätt. Hon och jag tränade för fullt när hon var här. Tyvärr har jag inte möjlighet att hjälpa henne imorgon eftersom vi befinner oss i två olika städer.

Jag tänkte visa hur fint vi fått det i vardagsrummet nu med det nya vitrinskåpet.



Observera delar av den fina servisen som står bakom glasdörren till höger =)




Detta hittade jag i Moheda i söndags. Så nu har jag både tekoppar och kaffekoppar. Jag ville kosta på mig det för födelsedagspengarna. Jag anser att födelsedagspengar ska gå till sånt man inte unnar sig i vardagen. Att köpa både kaffekoppar och tekoppar tillhör nåt sånt. Det blir ett fint minne sedan att jag kostade på mig både ock.
Jag blev lite förvånad att när vi var i Moheda i söndags för de hade fyllt på med lika mycket som förra veckan. Hyllan var nästan tom när vi gick därifrån veckan innan och nu var den lika välfylld igen. Så jag köpte en gräddkanna till (tjänade över 400kr på bara den), alltid bra att ha om den andra går sönder eller om man har långbord så kan det vara bra med två. Som ni kan se på bilden fick jag också tag i en sockerskål. Blev så glad. Tror jag tjänade  1100-1200kr på den om jag minns  rätt. Den var i riktigt fint skick. Så nu är min kaffe servis komplett och mina födelsedagspengar nästan slut. Men vad mycket jag fått för de pengarna. Minns förra bilden jag visade?



Så det som är på dessa två bilder är det jag köpt för födelsedagspengarna. Jag är verkligen glad för allt jag fick för pengarna.  Stort tack till er som var med och bidrog till min servis.

Det kommer nog in lite mer till servisen snart. Mina föräldrar eller mest mamma har sagt att eftersom vi haft lite svårt att planera in vårt spa så kanske jag vill ha pengar till servisen i stället. Eftersom de hade rabatt på en butik nere i stan så skulle jag få 12 mattallrikar för de pengarna de tänkt lägga på spat. Så nu får jag välja vilket jag vill ha. Jag funderar på att be om pengarna för att köpa tallrikarna, det blir verkligen ett minne för livet. Då får jag nästan en komplett finservis i 25-årspresent. Mamma och jag kan alltid gå på spa en annan dag även om jag får betala min del själv. Det vore också kul att ha nåt som är helt nytt, kaffeservisen är ju ändå köpt på typ loppis och kan vara begagnad även om mycket ser helt nytt ut även om trycket och nyanserna är lite olika. Tror ni jag gör ett bra val då?

Snart kommer min kompis S hit och vi ska umgås ett par timmar.



Kommentarer
Annie

Jag tyckte att klänningen blev bra.jag har köpt laserpistol och en stor munk dock med spänne. De hade bara små utan spänne.jag ska träna på att få till frisyren ikväll.kramar

2012-06-07 @ 15:51:11
felicia

Menar du att du hittade Ostindia på Östregård?! Jösses, vad jag har missat nu då. Jag brukar bli överlycklig om jag hittar en enda helmer ringström där någon gång i halvåret. Har aldrig ens skymtat någon stig lindberg eller riktig rörstrand- eller gustavsbergsklassiker. I våras höll jag på att få hjärtattack när jag hittade några delar berså på loppis. Vad fick du betala för alltihop? Grattis till fyndet, sådana gör man sällan!

2012-07-03 @ 16:35:28
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0