Utrota myggorna

Hur många skulle gå med i kampanjen "Utrota myggorna"? Kanske bara är jag, men med två JÄTTE myggbett på benen så är jag så så arg och trött på odjuren. Jag menar över två dygn efter själva bitningen så är det inte okej att ha så stora blämmor som jag har. Det är sjukligt. Idag har de nog blivit lite mindre men inte mycket. Igår efter klippning av mannen och en skön dusch så hjälptes jag och mannen åt att måla med en bläckpenna runt betten för att kunna se om de växte eller om de började minska. Imorse hade båda blivit lite större, inte jätte mycket men ändå större. Det ena bettet sitter lite dumt till då jag känner av det när jag går och står och vi ska inte ens prata om när jag behöver sitta på huk för att nå något på till exempel jobbet. Att ett myggbett kan ställa till så mycket problem. Jag har i alla fall klarat mig än så länge från monstren som kallas blinknaggar/bromsar/hästflugor på jobbet. Nu är det bara fyra dagar kvar så kanske kan jag klara mig men jag vågar inte hoppas för mycket, jag lovar att slappna av lite när vi stämplar ut på fredag.
 
Jag förstår inte vad som hände. Jag klarade av att bo i skogen i 20 år med mygg och alla andra insekter och jag for aldrig mer illa än någon annan. Det är klart att mina myggbett brukade klia och kanske blev de stora som en femkrona men inte så stora som de jag har nu. Vad hände när jag flyttade till stan?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0