Torsdag

Idag har jag jobbat. Förvånande va? Jag längtar verkligen till fredagen imorgon. Jag vill ha en lugn helg nu. Nu är det bara 3 veckor kvar som José och jag arbetar innan det är dags för lite semester. Vet inte riktigt vad vi ska göra, men någon runda iväg till ett annat ställe/stad blir det i alla fall, men vart får vi se. En runda hem till R-by blir det i alla fall, det är ju marknad i augusti. Det kan man ju bara inte missa =)
 
När vi kom hem från jobbet idag så kände jag att jag bara ville vila en stund innan det var dags att ta tag i mat och alla andra måsten. La mig i sängen en stund för att vila och en stund senare kom också mannen för att vila. Sen vet jag inte vad som händer, jag var ju inte så trött, men en halvtimme senare vaknar vi båda upp. Inte det bästa att sova så där på eftermiddagen, eller i alla fall inte för mig. Det brukar leda till att det blir svårare att sova på kvällen. Vi får se om det blir så ikväll, just nu känns det nästan som jag skulle kunna gå sova för natten redan nu. Jobbet tar ut sin rätt =)
 
Efter lite sovande och lite mat satte jag mig och kollade på miniserien Titanic, alltså inte filmen med DiCaprio och Winslet. Det är samma manusförfattare som till min stora favorit Downton Abbey. Har bara sett ett avsnitt av Titanic, den har inte fängslat mig som Abbey ännu  men jag har ju bara sett 45 min. En sak som är säker är att jag sett färdigt denna serien så är det verkligen slut. Jag menar har båten sjunkit så har den. Svårt att bygga vidare på det.
 
Nu blir det nog till att pärla lite. Jag har nog pärlat runt en 1000 pärlor nu, alltså bara drygt 17 000 pärlor kvar=)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0