Tisdag

Idag har precis som igår varit en ganska tung dag. Denna veckan har jag ensam ansvar om väldigt mycket på jobbet.  Den tuffaste veckan rent arbetsuppgiftsmässigt. Men det är en ganska skön känsla när man går hem och inser att man faktiskt har hunnit med i stort sett allt som man tänkt trots att det inte alls kändes så på förmiddagen. Jag tror ändå att jag är ganska duktig på det jag gör. Hade de inte varit nöjda med mitt arbete så hade jag ju knappast fått fler och fler arbetsuppgifter.
 
Efter jobbet idag hade vi en hel del inplanerat. Vi var bland annat förbi panduro och köpte photopearls. Hade ju en hel del färger som jag saknade för att kunna göra tavlan komplett. 11 flaskor pärlor fick det bli. När jag sedan kom hem så insåg jag att jag bara saknade flaskor i fyra färger, fyra färger som jag helt enkelt inte behövt fler än vad  som fanns i startkittet. Jag inser hur mycket pengar jag egentligen lagt på detta, kanske inte den billigaste hobbyn =) Samtidigt räcker ju en flaska oftast till flera projekt så det blir en större kostnad precis nu men nästa gång kanske jag bara behöver köpa någon extra flaska. Självklart var det ju så att de färger jag använde mest i förra tavlan med svt bilden var ju inte de som gick åt mest denna gången. Men nu har jag pärlor så jag klarar mig ett bra tag i alla fall. Jag har ju en tavla till jag skulle vilja göra där ungefär samma pärlor behövs. Det är en bild på José och mig jag skulle vilja göra, men vi får se. Ett projekt i taget.
 
Innan vi åkte hemåt blev det till att handla lite också. Alltid lika spännande eller ja kanske inte spännande precis. Nu är det gjort i alla fall och vi har mat några dagar till.
 
Nu är det snart dags för lite allsång. Undrar om de fortfarande visar midsumer murders efteråt. I så fall fastnar jag nog framför tvn tills det är dags för sängen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0