Snöa in

Jag har en förmåga att "snöa in" på olika saker och då nästan bara ha det i tankarna. Jag tror jag ärvt det av min käre mor som kan diskutera saker fullständigt långt innan de ska ske, särskilt kalas eller liknande. I alla fall så har jag nu snöat in på mina pärlor om nu någon missat detta =) Först var jag tvungen att bestämma vilken av de två bilderna jag skulle börja med, vilket var svårt nog. Sen kämpade jag med det nya programmet. Jag förstår verkligen inte hur någon kan tycka det är lätt. Det gick ju inte se vad det var på bilderna och jag lyckades inte få dem större än kanske 20x20 cm. Lite större hade jag ju faktiskt tänkt mig. Jag återgick helt enkelt till mitt gamla program som kanske inte är det bästa men som jag i alla fall förstår vad jag ska göra, trots att det är på engelska. Så nu har jag planerat en tavla som är 75x60cm. Ramen blir ett problem men jag får väl snicka ihop en själv, behöver ju inte ha glas, måste nog ändå har en kraftig baksida som inte skulle passa i en ram för att den ska klara av tyngden av alla pärlor (18 000 pärlor).
 
Tror också att det blir att köpa allt material på panduro i stan. Det blir nog lite dyrare, men då köper jag bara på mig det som jag verkligen behöver och jag vet att det är exakt samma material som jag använt tidigare. Varför har inte panduro ett kundkort så man får rabattcheckar eller nåt, jag skulle snabbt få rabattcheckarna =) Blir nog att börja pärla imorgon kväll. Vi får nämligen besök av mamma, pappa och i alla fall minst en av systrarna imorgon. Så då kan allt inte ligga framme.
 
José har förresten reagerat på det faktum att jag snöar in på saker. När jag ville rådfråga honom om pärlorna så suckade han bara och sa: " Är det inte Tupperware, så är det servisen och är det inte servisen så är det photopearls" SUCK


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0