Photopearls

Har stora delar av kvällen igår och sen vi kom hem idag kämpat med att ladda hem ett nytt gratis pärlprogram som ska kunna användas till photopearls. Till slut lyckades jag efter att ha laddat hem två andra program som visst behövdes för att jag sedan ska öppna upp programmet. Jag blev allt lite sur, när man får kämpa så. Fanns direkt inga bra guider heller för hur man skulle göra för att få hem det. I youtube klippet de visade till program så tryckte de bara på ladda hem och sen fungerade allt felfritt. Undrar allt hur de gjorde. Nu har jag i alla fall lyckats få hem det. Programmet som ska vara MYCKET bättre än det betalprogrammet jag fick med mina första pärlor. Men jag måste erkänna att jag inte fattar någonting trots att programmet faktiskt är på svenska. Kämpar fortfarande att förstå hur jag ställer in den faktiska storleken. Lyckas bara ställa in att det ska vara på plattor med 30x30 pärlor. Bilden ser ju inte klok ut. Förstår inte varför programmet anses bättre. Sen har jag inte hittat någon knapp för utskrift, inte en chans att jag  ska sitta med datorn igång samtidigt som jag pärlar, hittar inte heller hur man lätt får fram vilken färg de faktiskt använder sig av på bilden. Ska jag behöva gissa?????
 
Jag hoppas jag blir klokare när jag får försöka en stund. Men känns riktigt surt att först kämpa massa och sen är programmet inte alls lika lätt som det verkade.
 
Jag måste också komma underfund med hur jag ska göra med pärlor. Har två riktigt stora tavlor jag vill göra just nu. På nätet finns flera butiker som säljer storpack med pärlor. Antingen köper man ett stort sett med alla färgerna eller kan man köpa hinkar med 5000 pärlor i aktuella färger. Det blir ganska dyrt när man ser den stora summan, men priset per pärla blir billigare än jag köper 3500 pärlor på flaska på panduro. Jag har också hittat limarken man behöver riktigt billigt (räknat per limark då). Problemet på alla sidor blev att de visst var räknade utan moms =(    men oftast blir det billigare när man räknar på de enskilda produkterna, men en stor summa totalt. Att köpa ett stort set med alla färger låter lockande när man ser priset per pärla, men vissa färger används ju inte alls lika mycket medan till exempel svart går det åt massor av. Får se hur jag ska göra. Jag har helt enkelt en del att fundera på. Men en sak är säker, i helgen SKA jag börja pärla igen.


Kommentarer
Carola svelin

Hej. Hittade din sida när jag sökte på "photopearls" det står att du hade hittat en sida där som säljer storpack med ALLA färger. Undrar om du kommer ihåg vilken sida. Tacksam för svar / Carola

2013-10-29 @ 11:34:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0