Massor av text

Först och främst måste jag säga att de ändrat om massa på blogg.se. Har hört ryktet om det men sist jag var inne så var det ingen skillnad, kanske min dator som är lite seg =)  Allt ser i alla fall lite annorlunda ut. Får nog sätta mig någon dag och kolla över alla funktioner, jag upplever det i alla fall som lättare att hitta saker (dvs så fort man lärt sig själva systemet).
 
Nu till inlägget jag tänkte skriva från början. Idag tog vi först en lång sovmorgon och tog det allmänt lugnt på morgonen. Vi åkte sedan förbi Erikshjälpen. Jag letade inte efter nåt särskilt (tror inte direkt jag lär hitta delar av min servis där i alla fall som är min första prioritet när jag kollar på second hand). Gick bort mot böckerna precis innan vi skulle gå och hittade mycket intressant.
 
 
Först denna lexikon bok. Jag upplevde den som väldigt lättfattad. Jag vill ha lätta böcker att leta i inför mitt framtida yrke som historielärare. Denna boken berör tiden från stenåldern till vikingatiden, alltså den period som vi aldrig blev undervisade i när jag läste inriktningen mot SO på universitetet. Hade varit kul att ha alla band i detta lexikon, men vet inte alls hur många de är. Detta var i alla fall första. Kostade mig hela 15kr.
 
Hittade sedan en kategori bland böckerna som jag aldrig sett innan som hette nåt i stil med undervisningslitteratur. Denna bok tror jag är för gymnasiets kurs A i historia. Jag har en annan sedan jag läste den kursen. Denna boken verkade inrikta sig mer på svensk historia än min gamla gör. Kostade också 15kr.
 
 
I denna kategori bland böcker hittade jag faktiskt massor med böcker som vi haft som kurslitteratur på lärarutbildningen. Hittade också denna boken som handlar om en modell när det gäller läsinlärning (tror jag i alla fall). De brukar prata om denna modell i skolan så jag tänkte att det kunde vara bra att läsa på lite mer om vad den egentligen innebär. Jag hoppas också få användning för den om jag i framtiden får en årskurs 1 och ska lära dem att läsa. 10 kr kan det i alla fall vara värt.
 
 
Vi gick sedan ner en runda på stan och fick denna alldeles gratis. Med tidningen kom också ett erbjudande om att börja prenumera på Smålandsposten. Vi skulle få tidningen i 3 månader för 99kr. Det kändes som en väldigt bra deal så det nappade vi på. Dock lär vi väl få en mindre hjärtattack både två när tidningen trillar in på onsdagmorgon eller när det nu var första numret skulle komma. Vårt kära brevinkast hörs ju ganska väl när någon öppnar för att kasta in nåt. Men det är förhoppningsvis bara en vanesak.
 
Överskriften till detta inlägg var menat på att vi bara införskaffat saker med massa text idag. Men själva inlägget blev också ganska mycket text känner jag =)
 
Snart blir det nog sängen då klockan närmar sig 02.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0